Ukliďme Česko – Ukliďme Velké Přílepy

V pátek 5. dubna se všichni naši žáci vydali do různých částí obce, aby pomohli s jarním úklidem v rámci tradiční akce Ukliďme Česko – Ukliďme Velké Přílepy. Vybaveni rukavicemi a pytli se činili, abychom kolem sebe měli čisté prostředí. Všelijakého odpadu našli nemálo. Do školy se vraceli s vědomím vykonané užitečné práce.

Březen v 3. oddělení školní družiny

V březnu jsme se společně pustili do jarního tvoření. Vyrobili jsme první jarní kytičku sněženku, rozkvetlou louku, klíč k jaru a kuřátko proplétané vlnou.

Tvoření vystřídalo povídání o budoucím povolání, které si děti též nakreslily a moc se jim obrázky povedly.

Březen je také měsíc velikonočních svátků a tak i my jsme si připomněli pomocí hravých pracovních listů tradice a zvyky těchto dnů.

Venku jsme kreslili jaro na chodník křídami a pěkné počasí nám dovolilo i hraní na hřišti a pozorování změn v přírodě dalekohledem.

Renáta Holubová

Březen ve školní družině I. A a I. B

Dobrý den,

březen se nesl ve znamení pohádek, knih a básní. Čteme klasické české pohádky a také jsme se společně naučili básničku O červené Karkulce a recitovali jsme ji na Den poezie dětem z ostatních oddělení.

Také jsme hodně tvořili a povídali si o Velikonocích. Vymalovali jsme si dřevěná vajíčka a dodekorovali jim košíček. Vyškrabovali jsme velikonoční motivy na speciálním papíře.

Také jsme trávili velké množství času na čerstvém vzduchu. Denně jsme chodili na vycházky po okolí Velkých Přílep. Počasí nám přeje, a tak můžeme zůstat i dlouho na školní zahradě.

S pozdravem a přáním hezkých slunečních dní,

Žaneta Pokorná za I. A a Michaela Křížová za I. B

 

Jarní dílny

S příchodem jara jsou již tradičně spojeny Jarní dílny. Jedná se o svátek kreativity využívající jarních motivů. Ve škole se sešlo kolem dvou set lidí, kteří zcela zaplnili celé přízemí. Návštěvníci pletli pomlázky z vrbového proutí, vytvářeli věnce, malovali vajíčka, tvořili kytičky a zvířátka z vlny, zdobili keramické květináče, malovali sádrové odlitky, zdobili perníčky a linecké cukroví. Žáci připravovali raffaelo kličky i vosí hnízda a zdravé chutné pomazánky. Koordinátorkou akce byla paní učitelka Markéta Svobodová. Díky ní i kolegům z I. i II. stupně i asistentkám pedagoga vše klaplo na jedničku. Všichni jsme si to moc užili 😊

Ohlédnutí za školním bálem

V březnu se konal školní bál, který organizoval Spolek rodičů a přátel školy ve spolupráci se školou. Děti ze školní družiny vytvořily růžovo-modro-bílou výzdobu sálu. Děti si oblékly společenské šaty, ve kterým jim to moc slušelo. A rozvlnily se v rytmu hitů DJů Radia Relax. Veselou atmosféru si užily i zaměstnanci školy a rodiče. Ti zorganizovali program a zajistili tombolu. Moc jim děkujeme 😊

Oslava Evropského hudebního dne EUDAMUS 2024

I tento rok se naše škola připojila k oslavě hudby prostřednictvím projektu Eudamus. Děti z hudebního kroužku zahrály v rámci Velikonočních dílen mix oblíbených písniček, který byl vytvořený speciálně pro tento projekt a rozezněly tak budovu školy svým zpěvem a tóny různých hudebních nástrojů.

Projekt Eudamus poukazuje na to, že hudba není jen zábavou, ale může být i významným nástrojem vzdělávání. Podporuje tvořivost, koncentraci, spolupráci a pozitivní myšlení.

Společně se žáky hudebního kroužku se do výzvy zapojil i výtvarný obor, který přinesl do tohoto hudebního dne další rozměr a barevnou atmosféru.

Pod vedením paní učitelky Aleny Dědourkové se děti pustily do tvorby triček na vystoupení, která měla symbolizovat jejich spojení s hudbou a projektu Eudamus. Každé tričko se stalo malým uměleckým dílem. Děti se ponořily do světa hudby také prostřednictvím kreseb a modelů hudebních nástrojů, např. z mýdla.

Pro žáky se stal tento projekt nejen příležitostí k ukázání svých hudebních dovedností, ale také zážitkem, inspirací a radostí jejich i naší! 🙂

Marie Jednorožcová

Grafická technika slepotisku v sedmých třídách

Ve dvou vyučovacích hodinách jsem se naučili grafické technice slepotisku. Pro zadání s ornamentem se nám technika velmi hodila. Po teoretickém úvodu a vysvětlení postupu žáci sami tvořili nejrůznější ornamenty či jednoduché tisky. Vznikla  nejrůznější plejáda originálních děl (tvorba písmen, číslic, symbolů, opakujících se ornamentů apod.).

Alena Dědourková a žáci sedmých tříd

Tvořili jsme asambláž

V VI. A a VI. B jsme teorii studijní kresby předmětu (v našem případě hrnečku) ozvláštnili asambláží.

Asambláž je výtvarná technika, která dává dvojrozměrnému prostoru třetí, prostorovou dimenzi. Dalo by se říci, že je třírozměrnou obdobou koláže. Byla vynalezena dadaisty. Používají ji i surrealisté. „Můj oblíbený hrnek“ – přesně tak jsme nazvali naše asambláže, které si můžete prohlédnou v galerii.

Alena Dědourková a třídy VI. A a VI. B